Nu
mai putin de 4 accidente rutiere au avut loc in ultimele doua zile pe raza
judetului Ialomita soldate cu un decedat si 5 raniti. Principala cauza a
acestora a fost neadaptarea vitezei la conditiile de drum acoperit cu zapada si
gheata. Niciunul dintre soferi nu consumase bauturi alcoolice, dar toti au
pierdut controlul volanului. in doua dintre cazuri masinile au iesit de pe
sosea si s-au lovit de copaci, iar in celelalte doua accidente, vehiculele
implicate au intrat pe contrasens si s-au lovit cu autoturisme care circulau
regulamentar. Politistii recomanda
soferilor sa adapteze viteza la conditiile de mers si sa dea dovada de atentie sporita pentru
evitarea unor astfel de tragedii.
In perioada urmatoare inspectorii sanitar
veterinari vor intensifica actiunile de control, in special la societatile care
comercializeaza produse specifice Pastelui. Conducerea Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor a dispus deja structurilor
teritoriale intensificarea controalelor sanitare veterinare asupra modului în
care sunt produse, depozitate, transportate şi valorificate în special carnea
de miel şi ouăle destinate consumului uman. DSV urile vor avea program de lucru
special până pe 31 martie pentru sărbătorile catolice şi pentru perioada 20
aprilie - 5 mai, pentru sărbătorile pascale ortodoxe. Inspectorii
vor verifica si condiţiile sanitare
veterinare din toate târgurile de animale, pieţele agro-alimentare, unităţile
de tăiere, procesare, depozitare, valorificare şi de alimentaţie publică. Din
ordinul Autoritatii şi la Constanţa, în toate pieţele agroalimentare şi în alte
locuri amenajate şi autorizate în care va fi valorificată carnea şi alte
produse de origine animală, va fi prezent, obligatoriu, personal sanitar veterinar,
inclusiv în zilele de sâmbătă şi
duminică. În cazul în care, cu ocazia controalelor, se constată că nu sunt
respectate condiţiile sanitare veterinare de funcţionare, DSVSA judeţene vor
aplica măsura suspendării activităţii până la remedierea tuturor deficienţelor
şi vor aplica sancţiuni în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare
veterinare în vigoare.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va derula,
saptamana viitoare programul “Să știi mai multe,
să fii mai bun!”, perioadă ce va fi dedicată activităților educative
extracurriculare și extrașcolare. Scopul
acestui program este implicarea tuturor copiilor preșcolari/
elevilor și a cadrelor
didactice în activități care să
răspundă intereselor și
preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari/
elevilor, să pună în valoare talentele și capacitățile acestora
în diferite domenii. La acest eveniment s-a alăturat şi Ministerul Afacerilor
Interne, astfel că în perioada 02 – 04. aprilie, între orele 10.00 – 12.00,
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Ialomiţa va organiza şi
desfăşura acţiuni “Porţi Deschise” la toate subunităţile din judeţ (municipiile
Slobozia, Urziceni şi Feteşti şi oraşul Ţăndărei).
Cei care au datorii catre stat pot beneficia de
esalonarea platilor. Purtatorul de
cuvant al Directiei Generale a Finantelor publice Ialomita, Liliana Ciomirtan a
specificat ca pentru susţinerea mediului de afaceri şi a
venii în sprijinul contribuabililor, s-a acordat posibilitatea repunerii în
termen a înlesnirilor la plată care şi-au pierdut valabilitatea, prin care se
asigură atât încasarea la bugetul de stat a ratelor rămase de achitat din
eşalonarea la plată pierdută, cât şi a obligaţiilor fiscale curente. La cererea contribuabilului, organele fiscale
competente pot acorda, înlesniri sub forma eşalonării la plată pe o perioadă de
cel mult 5 ani, iar pentru contribuabilii care înregistrează obligaţii fiscale
în sumă totală mai mare de 300 milioane lei, perioada de eşalonare poate fi de
până la 7 ani. Nu se acordă eşalonarea
la plată pentru obligaţiile fiscale în valoare totală
mai mică de 500 lei în cazul persoanelor fizice şi 1.500 lei în cazul
persoanelor juridice.
Consilierii judeţeni din Ialomiţa au aprobat realizarea
unui proiect privind înfiinţarea unei infrastructuri de transport naval pe
Dunăre în zona Feteşti – Giurgeni. Mai precis, Consiliul Judeţean Ialomiţa
urmăreşte obţinerea unei finanţări pentru realizarea documentaţiei
tehnico-economice pentru realizarea unor porturi turistice cu deschidere la
Braţul Borcea al Dunării, destinate vaselor de croazieră şi ambarcaţiunilor de
mici dimensiuni. Astfel se vor realiza șase porturi
turistice și de agrement la
Dunăre: două mari la Giurgeni și
Fetești și patru medii,
cu suprafețe de 10.000
respectiv 13.000 m.p. pentru pontoane, cu capacitate între 20 și 30 de vase
mici care să acosteze. Valoarea totală a
etapei I a proiectului, respectiv de realizare a Studiului de Fezabilitate,
este de 154.000 euro, din care 77.000 euro sunt fonduri nerambursabile, iar
restul reprezintă contribuţia proprie a judeţului Ialomiţa.
Numărul
pensionarilor din județul Ialomița a scăzut în
perioada ianuarie 2012 – februarie 2013 cu 2500. Mai exact, a scăzut de la
81.119 la 78.585, iar în luna martie 2013 se afla în plată în evidenţele Casei
Judeţene de Pensii Ialomiţa 78.413 persoane. pe de altă parte, numărul asiguraţilor din sistemul public de pensii este
de 47.483 persoane, ceea ce înseamnă că un angajat susține cam doi
pensionari. Reprezentanţii Casei de pensii au spus că anul trecut au fost
identificate și 114 cazuri de
prestaţii încasate necuvenit, în sumă totală de 382.050 lei, până la data de 31
decembrie recuperându-se aproximativ 30% din această sumă. Totodată, în anul
2012 au fost contestate la Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi
Recuperarea Capacităţii de muncă 116 decizii medicale. În 40 de cazuri
pensionarii au fost considerați
apți de muncă,
nemafiind încadraţi în grad de invaliditate, în 66 de cazuri au fost menţinuți în gradul de
invaliditate stabilit iniţial, iar în 10 cazuri gradul de invaliditate a fost
schimbat.
Incepand de sambata fiecare
scoala organizeaza ziua portilor deschise
pentru parintii care isi inscriu copiii in invatamantul primar. În ziua respectivă părinţii, copiii şi alte
persoane interesate pot vizita spaţiile in care isi vor derula activitatea cei
de la pregatitoare. La această activitate vor participa directorii unităţilor
de învăţământ, cadrele didactice care predau la clasa pregătitoare în anul
şcolar viitor si reprezentanţi ai
elevilor care frecventează clasa pregătitoare în acest an şcolar. Sambata
aceasta, între 9 şi 15, este Ziua
Portilor deschise la gradiniţia din cadrul Liceului Tehnologoc de Indistrie
Aliementară.
Primăria
Cernavodă va beneficia, din această primăvară, de un sistem video pentru
gestionarea situaţiilor de urgenţă. Primarul oraşului Cernavodă, Gheorghe
Hânsă, a declarat că prin acest sistem video va putea ţine legătura cu
autorităţile judeţene în situaţia producerii unor calamităţi naturale, în
special în cazul în care au loc inundaţii, fenomen cu care oraşul s-a
confruntat în dese rânduri. Instalarea sistemului de videoconferinţe la
Primăria Cernavodă face parte din cadrul unui program iniţiat de către
Prefectura Constanţa, în parteneriat cu Universitatea Ovidius Constanţa şi
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa. Proiectul este finanţat din
fonduri europene şi ţinteşte optimizarea procedurilor de comunicare
interinstituţională la nivelul administraţiilor publice cu reprezentare în
cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă
Administraţia
Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate au demarat luni, campania
de informare şi recrutare privind înscrierea la instituţiile de învăţământ
pentru formarea angajaţilor din sistemul penitenciar, pentru anul şcolar şi
universitar 2013-2014. Campania de informare se adresează tinerilor aflaţi în
ultimii ani de liceu şi vizează creşterea interesului tinerilor pentru o
carieră profesională în cadrul sistemului penitenciar, prin parcurgerea
cursurilor disponibile. Relaţii
suplimentare privind calendarul, condiţiile de înscriere, probele de admitere
pot fi obţinute la Serviciul Formare Profesională din cadrul Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor, precum şi la birourile de resurse umane şi formare
profesională din unităţile penitenciare.